نکات مهم خرید آبنما استخری

مقالات استخری

توجه به اندازه و طراحی برای خرید آبنمای استخری

هنگام تصمیم گیری در مورد اندازه و طراحی آبنمای استخری ، باید چند مواردی را در نظر گرفت مانند :
اندازه استخر:
اندازه استخر شما نقش بسزایی در تعیین اندازه مناسب آبنما استخری خواهد داشت. یک استخر بزرگتر ممکن است برای ایجاد یک جلوه بصری جذاب به آبنمای بزرگتر نیاز داشته باشد، در حالی که استخر کوچکتر ممکن است برای آبنمای کوچکتر مناسبتر باشد.
جریان آب:
میزان جریان آب مطلوب آبنما را در نظر بگیرید. برخی از فواره ها دارای چکه ملایمی هستند، در حالی که برخی دیگر جریان قوی تری دارند. میزان جریان آب را تعیین کنید.
تعمیر و نگهداری:
الزامات نگهداری آبنمای استخر را در نظر بگیرید. برخی از آبنماها ممکن است نیاز به تمیز کردن و نگهداری بیشتری نسبت به سایرین داشته باشند. آبنمایی را انتخاب کنید که نگهداری آن آسان و متناسب با سبک زندگی شما باشد.
قیمت ابنما استخری
در نهایت، هنگام انتخاب آبنمای استخر، بودجه خود را در نظر بگیرید. اندازه، طراحی و مواد استفاده شده همگی می توانند روی هزینه تاثیر بگذارند. با در نظر گرفتن این عوامل می توانید تصمیمی آگاهانه در مورد اندازه و طراحی آبنمای استخر بگیرید.


توجه به جنس و دوام مناسب آبنما استخری

آبنمای استخری به مدل های مختلفی تقسیم می شوند که به صورت نرمال 95 درصد از آبنما های استخری از جنس استیل 304 هستند و فقط 5 درصد از آنها را مدل های پلکسی گلس تشکیل می دهند . تفاوت کیفیت در این آبنما ها استفاده از مواد اولیه درجه یک است که می توان یک آبنما را با کمترین هزینه و کیفیت ضعیف ساخت و یا با کمی هزینه بیشتر یک آبنما استخری با کیفیت عالی ساخت. در انتخاب بعضی آبنما های استخری باید جنس آبنما را هم در نظر گرفت، به عنوان مثال کرتین استخری استیل و پلکسی دو آبنمای متفاوت هستند زیرا استیل در روز و پلکسی در شب زیبا تر است. برای مثال آبنما های استیل دوام بهتری نسبت به پلکسی دارد.

توجه به قیمت و گارانتی آبنما استخری

قیمت ساخت آبنما، به عواملی همچون شکل آبنما ، محل احداث آبنما و کیفیت متریال بستگی دارد. برای مثال قیمت آبنمای استخری ، براساس محل احداث محاسبه می شود. نوع آبنما، سیستم خاصی که در ابنما به کار رفته، مانند یک سری از آبنماها که نازل های خروجی آب و نورپردازی با موسیقی هماهنگ است، ابعاد و ... را نام برد.هنگام ساخت آبنما هم از هر عناصری مانند تجهیزات استفاده شده در آبنما نظیر پمپ، چراغ و نور پردازی و تجهیزات مربوطه، سنگ یا چوب ، استیل یا شیشه بکار رفته باشد هزینه ساخت آبنما نیز تغییر می کند. شما می توانید قیمت های دیگر را مقایسه کنید تا مطمئن شوید بهترین امکان را برای پول خود دریافت می کنید. علاوه بر این، ضمانت ارائه شده توسط سازنده را بررسی کنید تا در صورت بروز هر گونه نقص یا نقص از سرمایه خود محافظت کنید. با در نظر گرفتن این نکات مهم می توانید هنگام خرید آبنمای استخری تصمیمی آگاهانه بگیرید که زیبایی و لذت فضای استخر شما را افزایش دهد.

مکان استفاده از فواره و آبنمای استخری

جالب است بدانید که در مناطقی که در معرض وزش باد هستند، استفاده از آبنما و فواره های کوتاه و نیرومند گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. باید در نظر داشته باشید که ارتفاع فواره‌ ها نباید بیشتر از فاصله منبع فواره تا لبه استخر شود. بر اساس قوانین تجربی در این خصوص، قطر استخر یا حوضچه آب، می بایست حداقل ۲ برابر ارتفاع آب فواره در نظر گرفته شده باشد. همچنین استفاده از فواره هایی که مناسب است باعث رضایت افراد می شود.


توجه به متریال مناسب آبنما

در آبنما ها متریال های مختلفی استفاده می شود که میتوان به آنها اشاره کرد سنگ طبیعی و مصنوعی است. همچنین این دو متریال جز مهمترین متریال ها هستند . اگر چه سنگ بافتی فشرده دارد اما به راحتی برش زده می شود و قابل صاف کردن است به همین دلیل می توان آن را به شکل های مختلف تبدیل کرد. این سازه های تراش خورده از جنس گرانيت و مرمر هستند. به این ترتیب میتوان آن ها را به شکل های مختلف تبدیل کرد. متریال های دیگری که در ساخت آبنما ها نقش دارد شیشه و استیل است که باعث شده تا این سازه ها طرح های دیگری هم داشته باشد. مدل های شیشه ای به طور کامل شفاف هستند و از شیشه های چند جداره تشکیل شده اند تا در مقابل فشار آب بادوام باشد. استیلی که برای ساخت آبنما استفاده می شوند باعث جذابیت بیشتر آن می شود.

کدام آبنماها برای استخر مناسب است

از جایی که استخرها دارای فضای مناسب جهت تفریحات آبی می باشند که تاسیسات و سیستم فیلتراسیون و تسویه آب مناسب دارند و همچنین یکی از بهترین مکان ها برای ایجاد آبنما می باشد . وجود آبنما می تواند بر زیبایی استخر تاثیرگذار باشد . یعنی شما می توانید با خرید نازل های مناسب و نصب آن در کنار استخر بدون پرداختن هزینه های مربوط به سیستم فیلتراسیون و یا تاسیسات خاصی، از پویایی یک آبنمای زیبا در فضای استخر خود نیز بهره ببرید. هنگام انتخاب آبنما برای استخر، باید چند فاکتور را در نظر گرفت. در مرحله اول، باید مطمئن شوید که فواره برای استفاده در استخر طراحی شده است و می تواند در برابر فشارهای مداوم آب و مواد شیمیایی مقاومت کند. علاوه بر این، اندازه و ارتفاع آبنما باید متناسب با اندازه استخر و جلوه مورد نظر باشد.


انتخاب پمپ با ظرفیت مناسب

انتخاب پمپی با ظرفیت مناسب برای آبنمای استخر برای اطمینان از عملکرد و کارایی بهینه ضروری است. ظرفیت پمپ به طور مستقیم بر میزان جریان و گردش آب در داخل آبنما تأثیر می گذارد. اگر پمپی با ظرفیت ناکافی انتخاب کنید، ممکن است آبنما جریان کافی تولید نکند و این می تواند منجر به کاهش جذابیت و زیبایی استخرشود. علاوه بر این، گردش ناکافی آب می‌تواند منجر به راکد شدن آب، رشد جلبک‌ها شود. از سوی دیگر، انتخاب پمپی با ظرفیت بیش از حد می تواند بیهوده و ناکارآمد باشد. پمپ های بزرگ انرژی بیشتری مصرف می کنند و می توانند باعث پاشش بیش از حد شوند که منجر به از دست دادن آب و افزایش تعمیر و نگهداری اجهیزات شود. برای تعیین ظرفیت پمپ مناسب برای آبنمای استخر، عواملی مانند طراحی آبنما، ارتفاع و دبی مورد نظر را در نظر بگیرید. توصیه می شود با یک متخصص حرفه ای یا استخر مشورت کنید که می تواند نیازهای خاص شما را ارزیابی کند و در مورد ظرفیت پمپ مناسب راهنمایی کند. با انتخاب پمپی با ظرفیت مناسب، می توانید اطمینان حاصل کنید که آبنمای استخر شما به طور موثر کار می کند، نمایش بصری جذابی ارائه می دهد و گردش آب مناسب را حفظ می کند.